Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Gminy Wojciechowice
Bip - Strona główna

Witamy

Urząd Gminy

Aktualności i Ogłoszenia »

Władze Gminy

Oświadczenia majątkowe »

Prawo lokalne

Jednostki Gminne

Sołectwa

Organizacje pozarządowe

Budżet Gminy

Inwestycje

Gospodarka Komunalna

Ochrona środowiska

Zagospodarowanie przestrzenne »

Rewitalizacja »

Zamówienia Publiczne

Gospodarka nieruchomościami

Rolnictwo

Powszechny Spis Rolny 2020

Wybory

Wybory ławników na kadencję 2020-2023

Ewidencje i rejestry

Zarządzanie kryzysowe i obrona cywilna »

Petycje

Elektroniczne Dzienniki Urzędowe

Gminna Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych »

walidacja css walidacja html walidacja wcag

-Referaty-: Referat Spraw Obywatelskich i Kadr

Kierownik Referatu Spraw Obywatelskich i Kadr

Kierownik  Urządu Stanu Cywilnego

mgr Wioletta Rzetelna
Budynek B1, pokój 10, tel. 015 8614023 wew. 24

 


Stanowisko ds. ewidencji ludności i ochrony informacji

 mgr inż. Marta Słowik-Ruda

adres e-mail: elud@wojciechowice.com.pl

 

Stanowisko ds. promocji, spraw obronnych OC i zarządzania kryzysowego

mgr inż. Wioletta Kozioł

adres e-mail: promocja@wojciechowice.com.pl


 Do zadań Referatu Spraw Obywatelskich należy:

 1.w zakresie zadań USC:

 1) sporządzanie i rejestracja aktów stanu cywilnego: urodzeń, małżeństw, zgonów oraz wydawanieodpisów z ksiąg stanu cywilnego,

 2) przyjmowanie oświadczeń o: uznaniu ojcostwa i macierzyństwa lub nadania nazwiska męża matki,oświadczeń małżonka rozwiedzionego o powrocie do nazwiska, które nosił przed zawarciemmałżeństwa, w uroczystej formie o wstąpieniu w związek małżeński, wyborze nazwiska,  uznaniadziecka, zmianie imion dziecka,

 3) przyjmowanie zgłoszeń: urodzenia dziecka w miejscu zdarzenia, zgonu według miejsca zdarzenia,o wpisaniu do aktu urodzenia dziecka wzmianki o tym, że rodzice zawarli małżeństwo orazprzekazywanie tych zgłoszeń zawartych w protokołach do urzędów stanu cywilnego właściwych dosporządzania aktów lub wzmianek,

 4) wydawanie zaświadczeń o zdolności prawnej do zawarcia małżeństwa za granicą,

 5) wydawanie zaświadczeń stwierdzających brak okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa,

 6) przekazywanie informacji o zmianach stanu cywilnego do: Rejestru PESEL, urzędów stanu cywilnego w celu wprowadzania zmian w aktach stanu cywilnego,

 7) prowadzenie archiwum akt stanu cywilnego,

 8) organizowanie okolicznościowych uroczystości – jubileuszy pożycia małżeńskiego,

 9) wydawanie decyzji administracyjnych w zakresie zadań urzędu stanu cywilnego,

 10) wykonywanie innych zadań określonych w ustawie Prawo o aktach stanu cywilnego orazw Kodeksie rodzinnym i opiekuńczym,

 11) załatwiania spraw konsularnych w sprawach rejestracji stanu cywilnego,

 12) prowadzenie rejestracji w Systemie Rejestrów Państwowych  i wydawanie odpisów aktówstanu cywilnego i zaświadczeń;

 2.w zakresie ewidencji ludności i dowodów osobistych:

 1) prowadzenie zbiorów meldunkowych,

 2) prowadzenie zbioru danych osobowych PESEL,

 3) wydawanie decyzji administracyjnych w sprawach zameldowania i wymeldowania,

 4) prowadzenie rejestru wyborców oraz sporządzanie spisów wyborców,

 5) realizacja zadań wynikających ze spełnienia wojskowego obowiązku meldunkowego,

 6) współpraca ze Świętokrzyskim Urzędem Wojewódzkim,

 7) wydawanie dokumentów stwierdzających tożsamość oraz prowadzenie archiwum dowodówosobistych,

 8) udostępnianie  danych ze zbiorów meldunkowych i ewidencji wydanych i unieważnionychdowodów osobistych,

 9) wprowadzanie danych dotyczących wydanych dowodów osobistych do zbioru danych osobowychPESEL,

 10) prowadzenie ewidencji wydanych i utraconych dowodów osobistych,

 11) prowadzenie rejestracji w Systemie Rejestrów Państwowych – Bazie Dowodów Osobistych, PESEL, RDK

 12) wydawanie zaświadczeń do celów emerytalnych dotyczące potwierdzania zameldowania wrazz rodzicami,

 13) realizacja innych zadań wynikających z ustawy o ochronie danych osobowych;

 3.w zakresie działalności gospodarczej:

 1) dokonywanie wpisów do Centralnej Ewidencji i Informacji o działalności Gospodarczej,

 2) prowadzenie spraw dotyczących wydawania i cofania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowychoraz związanych z ustalaniem opłat za te zezwolenia,

 3) przygotowywanie projektów uchwał dotyczących zasad obrotu napojami alkoholowymi,usytuowania miejsc i warunków sprzedaży tych napojów, kontrola placówek gastronomicznychi handlowych w zakresie przestrzegania zasad obrotu napojami alkoholowymi;

 4.w zakresie spraw społecznych i obywatelskich:

1) prowadzenie punktu informacji społecznej i obywatelskiej,

2) prowadzenie spraw związanych z repatriacją,

3) prowadzenie spraw związanych ze zgromadzeniami, zebraniami publicznymi i bezpieczeństwemimprez masowych,

4) udzielanie informacji w sprawach związanych z prowadzeniem zbiórek publicznych,

5) koordynowanie i realizacja zadań w ramach partnerstwa publiczno-prawnego,

6) współpraca z organizacjami, instytucjami, zakładami pracy w zakresie realizacji zadań społecznych i gospodarczych,

7) realizacja zadań w zakresie profilaktyki rozwiązywania problemów alkoholowych, narkomaniii przemocy w rodzinie, a w szczególności:

a) prowadzenia spraw związanych z działalnością Gminnej Komisji Rozwiązywania ProblemówAlkoholowych,

b) prowadzenie analizy problemów alkoholowych i narkomanii i opracowanie metod ichrozwiązywania na terenie Gminy,

c) przygotowywanie i przedkładanie Wójtowi projektu Gminnego Programu RozwiązywaniaProblemów Alkoholowych, Gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomanii,

d) przygotowywanie planu finansowego do projektu Gminnego Programu RozwiązywaniaProblemów Alkoholowych, Gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomanii,

e) ogłaszanie i prowadzenie konkursu ofert na wykonanie poszczególnych zadań w ramach projektuGminnego Programu Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, Gminnego ProgramuPrzeciwdziałania Narkomanii,

f) koordynacja zadań wynikających z  Gminnego Programu Rozwiązywania Problemów Alkoholowych,Gminnego Programu  Przeciwdziałania Narkomanii,

g) współpraca z instytucjami i organizacjami działającymi w sferze profilaktyki rozwiązywania problemów alkoholowych, narkomanii i przeciwdziałania przemocy w rodzinie,

h) wdrażanie i propagowanie na terenie Gminy ogólnopolskich i regionalnych kampanii edukacyjnych.

i) współpraca z Ośrodkiem Pomocy Społecznej w Wojciechowicach w rozwiązywaniu problemówalkoholowych, narkomanii i przemocy w rodzinie,

j) wywieszanie w siedzibie Urzędu ogłoszenia o ustanowieniu kuratora dla strony, której miejsce pobytu jest nieznane;

5.w zakresie promocji:

1) współpraca z jednostkami organizacyjnymi Gminy, komórkami organizacyjnymi Urzędu, a takżeinstytucjami, organizacjami działającymi na terenie gminy i przedsiębiorstwami zewnętrznymi w sprawach dotyczących promocji gminy,

2) wykonywanie prac związanych z współdziałaniem z innymi gminami, samorządem powiatowymi samorządem województwa w zakresie promocji Gminy,

3) przygotowywanie dokumentów, materiałów niezbędnych do promocji Gminy,

4) organizacja uczestnictwa Gminy w wystawach, targach krajowych i zagranicznych,

5) zbieranie i przygotowywanie informacji dla potrzeb wydawniczych i publicystycznych gminy,

6) współpraca z mediami poprzez:

a) gromadzenie informacji na temat bieżącej działalności Wójta, Urzędu oraz jednostek organizacyjnychGminy,

b) współredagowanie urzędowego serwisu internetowego,

c) przygotowywanie i udostępnianie informacji dla mediów,

d) współpraca z lokalnymi mediami w zakresie informowania o działaniach Urzędu i  Wójta,

e) opracowywanie publikacji dotyczących funkcjonowania organów samorządowych,

f) promowanie rozwoju agroturystyki i realizacja zadań z zakresu nadzoru nad rozwojem agroturystyki w Gminie,

g) promowanie gospodarstw ekologicznych;

6.w zakresie zdrowia a w szczególności:

1) realizacja polityki zdrowotnej dotyczącej mieszkańców Gminy, w tym dzieci i młodzieży,

2) sporządzanie programów opieki zdrowotnej, realizacja oraz ocena realizacji w oparciu o rozpoznanepotrzeby i stan zdrowia mieszkańców gminy,

3) popularyzowanie programów profilaktycznych wśród mieszkańców Gminy,

4) współpraca z NZOZ w Wojciechowicach,

5) podejmowanie działań promujących prozdrowotne zachowania i zdrowy tryb życia;

7.w zakresie kultury, dziedzictwa narodowego, sportu i turystyki w szczególności:

1) współpraca z instytucjami kultury, placówkami oświatowymi w zakresie organizacji imprez o charakterze artystycznym, kulturalnymi sportowym oraz organizowania uroczystości gminnych i obchodów świąt narodowych,

2) koordynowanie działań związanych z rozwojem życia kulturalnego i sportowego w Gminie,

3) współdziałanie z klubami i organizacjami sportowymi, organizacjami pozarządowymi,

4) prowadzenie spraw z zakresu dziedzictwa narodowego i turystyki,

5) prowadzenie rejestru bazy hotelowej.

8.w zakresie spraw związanych z realizacją przepisów o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, w szczególności:

1) opracowanie projektów rocznych programów współpracy Gminy Wojciechowice z organizacjamipozarządowymi pożytku publicznego, koordynowanie realizacji zadań przyjętych w tym programie,

2) utrzymanie bieżących kontaktów i współpraca z organizacjami pozarządowymi,

3) przygotowywanie i publikacja ogłoszeń o otwartych konkursach ofert na realizację zadań pożytkuPublicznego,

4) organizowanie prac komisji konkursowych rozpatrujących ofert, publikacja wyników konkursów,sporządzanie umów z oferentami, kontrola realizacji umów, przyjmowanie sprawozdań z realizacjizadań, końcowe rozliczenie zadań;

9.w zakresie powszechnego obowiązku obrony:

a) planowanie i wykonywanie przedsięwzięć związanych z opracowaniem i utrzymaniem w stałejaktualności dokumentacji dotyczącej osiągania wyższych stanów gotowości obronnej i funkcjonowaniaGminy w okresie zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny,

b) planowanie i wykonywanie przedsięwzięć w zakresie przygotowania systemu kierowania obronąGminy oraz realizacja przedsięwzięć związanych z jego funkcjonowaniem w czasie pokoju, zagrożeniabezpieczeństwa państwa, w tym w razie wystąpienia działań terrorystycznych lub innychszczególnych zdarzeń i w czasie wojny,

c) prowadzenie spraw dotyczących zabezpieczenia potrzeb Sił Zbrojnych, w tym związanychz doręczeniem kart  powołania w trybie natychmiastowego wstawiennictwa,

d) prowadzenie spraw związanych z planowaniem, nakładaniem i realizacją świadczeń na rzecz obrony, w tym Akcji Kurierskiej i spraw związanych z uzupełnieniem sił zbrojnych, opracowywanie i aktualizacja określonej dokumentacji w tym zakresie, a także przygotowywanie projektów decyzji w sprawie świadczeń osobistych i rzeczowych,

e) planowanie i wykonywanie przedsięwzięć związanych z realizacja zadań wynikających z obowiązkówpaństwa – gospodarza /HNS/ ( w tym prowadzenie dokumentacji punktu kontrolnego HNS i bazy danych na potrzeby HNS),

f) prowadzenie spraw związanych z przygotowaniem i wykorzystywaniem służby zdrowia na potrzeby  obronne, w tym sporządzanie i aktualizacja planów rozwinięcia i funkcjonowania zastępczych miejscszpitalnych,

g) prowadzenie spraw związanych z przygotowaniem i prowadzeniem rejestracji i kwalifikacji wojskowejna potrzeby obronne, współpraca w tym zakresie z właściwym WKU,

h) współpraca z komórką kadrową w zakresie spraw związanych z reklamowaniem pracownikówod obowiązku pełnienia czynnej służby wojskowej w razie ogłoszenia mobilizacji w czasie wojny,

i) realizacja świadczeń wynikających ze szczególnych uprawnień żołnierzy i ich rodzin,

j) sporządzanie programów i planów szkolenia obronnego, ich uzgadnianie z organem nadrzędnym orazuczestniczenie w szkoleniu obronnym organizowanym przez organ, a także przez organy nadrzędne,

k) opracowywanie dokumentacji gier i ćwiczeń obronnych, przedstawienie opracowanej dokumentacjido uzgodnienia z WBiZK ŚUW oraz uczestniczenie w prowadzonych grach i ćwiczeniach obronnych,

l) dokonywanie określonych analiz i ocen stanu realizacji zadań obronnych w Gminie, opracowywaniesprawozdań, przedstawienie wniosków i propozycji rozwiązań w tym zakresie,

m) współpraca z właściwymi jednostkami w zakresie oczyszczania terenów Gminy z materiałów wybuchowych;

10. w zakresie obrony cywilnej:

a) koordynowanie przygotowań i realizacja przedsięwzięć obrony cywilnej, w tym opracowywanie planówobrony cywilnej, uzgadnianie i przedstawianie do zatwierdzenia organowi nadrzędnemu,

b) przygotowanie i zapewnienie działania systemu wczesnego ostrzegania,

c) tworzenie i kierowanie przygotowaniem do działania formacji obrony cywilnej,

d) organizowanie i kierowanie przygotowaniem w zakresie ratownictwa, udzielania pomocyposzkodowanym oraz ewakuacja ludności ze strefy zagrożeń,

e) planowanie zabezpieczeń materiałowo – technicznych akcji ratunkowych i ewakuacji ludności,

f) planowanie i realizacja w sprzęt i w środki, a także zapewnienie odpowiednich warunkówprzechowywania, konserwacji, eksploatacji sprzętu oraz środków obrony cywilnej, a także prowadzeniemagazynu i sprzętu obrony cywilnej,

g) planowanie zaopatrzenia załóg, zakłady oraz służby zdrowia w materiały do udzielania pomocy dlaludności poszkodowanej,

h) planowanie, wyposażenie formacji obrony cywilnej w sprzęt, środki i umundurowanie, a takżezapewnienie odpowiednich warunków przechowywania, konserwacji, eksploatacji i wymiany sprzętu,środków i umundurowania;

11.w zakresie zarządzania kryzysowego:

a) opracowywania i przedkładania Wójtowi do akceptacji gminnego planu zarządzania kryzysowego,

b) utrzymanie w aktualności gminnego planu zarządzania kryzysowego wraz z załącznikamifunkcjonalnymi planu głównego,

c) ocena występujących i potencjalnych zagrożeń mogących mieć wpływ na bezpieczeństwo publicznei prognozowanie tych zagrożeń,

d) koordynacja działań związanych z monitorowaniem, planowaniem, reagowaniem i usuwaniem skutkówzagrożeń na terenie Gminy,

e) organizowanie i prowadzenie szkoleń, ćwiczeń i treningów z zakresu reagowania na potencjalnezagrożenia,

f) przeciwdziałanie skutkom zdarzeń o charakterze terrorystycznym,

g) realizacja zadań z zakresu ochrony infrastruktury krytycznej;

12. w zakresie bezpieczeństwa i porządku publicznego:

a) inicjowanie działań na rzecz porządku i bezpieczeństwa publicznego oraz współpraca w tym zakresie z organami sprawiedliwości i ścigania,

b) współpraca w zakresie obrony cywilnej oraz ze sztabami powołanymi do zwalczania klęsk żywiołowychewidencji ludności, zwierząt i mienia z obszarów zagrożonych;

13. w zakresie spraw kadrowych i socjalnych:

1) prowadzenie spraw osobowych pracowników Urzędu oraz kierowników i dyrektorów  jednostekorganizacyjnych Gminy,

2) prowadzenie spraw rentowych i emerytalnych pracowników,

3) prowadzenie spraw związanych z dyscypliną pracy, w tym karanie, nagradzanie pracowników oraz kierowników i dyrektorów jednostek organizacyjnych gminy,

4) organizowanie szkoleń pracowników i doskonalenia zawodowego,

5) współpraca z Referatem Finansowym w sprawie wynagrodzeń pracowników oraz etatyzacjiUrzędu,

6) prowadzenie spraw związanych z gospodarowaniem środkami zakładowego funduszu,świadczeń socjalnych,

7) prowadzenie spraw związanych ze stażami, pracami interwencyjnymi, pracami skazanych;

14. w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy należy w szczególności:

1) przestrzeganie przepisów i zasad bhp i p.poż. w Urzędzie,

2) prowadzenie rejestru, kompletowanie i przechowywanie dokumentów dotyczących wypadkówprzy pracy, stwierdzonych chorób zawodowych i podejrzeń o takie choroby,

3) organizowane szkoleń w dziedzinie bhp przed dopuszczeniem do pracy i szkoleń okresowych,

4) organizowanie profilaktycznych badań pracowników – wstępnych, okresowych i kontrolnych,prowadzenie w tym zakresie stosownej dokumentacji ( umowy ze służbą zdrowia, skierowań,ewidencji, dokumentacji);

15. wykonywanie lub uczestniczenie w wykonaniu zadań będących w kompetencji referatu, a wynikających z ustawy o powszechnym obowiązku obrony RP i przepisów wykonawczych wydanych na jej podstawie oraz z innych ustaw szczególnych i opracowanych planów

 

drukuj pobierz pdf