Kierownik Referatu Rozwoju Gospodarczego i Rolnictwa Budynek B1, pokój nr 13, tel. 15 8614 023 wew. 16 Tel. 607 632 111 Stanowisko pracy ds. gospodarki nieruchomościami i rolnictwa
Stanowisko pracy ds. planowania przestrzennego i inwestycji Podinspektor mgr inż. Ilona Kolasa Stanowisko pracy ds. ochrony środowiska i gospodarki komunalnej
Do zadań Referatu Rozwoju Gospodarczego i Rolnictwa należy: 1. w zakresie rozwoju Gminy i pozyskiwania funduszy zewnętrznych: 1) ustalenia istniejących możliwości pozyskiwania zewnętrznych środków finansowych na realizację zadań Gminy, 2) stałe pozyskiwanie informacji na temat istniejących i powstających programów wspierających działania należące do kompetencji władz lokalnych, 3) informowanie Wójta i odpowiednich referatów na temat możliwości składania wniosków o finansowanie projektów z funduszy zewnętrznych, 4) wyszukiwanie partnerów gospodarczych, rozpoznanie, analiza i ocena ich wiarygodności, kondycji ekonomicznej, 5) zbieranie informacji i danych w zakresie problemów występujących w działalności na rzecz tworzenia warunków rozwoju działalności gospodarczej w Gminie, 6) zbieranie i przekazywanie informacji na temat możliwości rozwoju działalności gospodarczej przez własny i obcy kapitał na terenie Gminy, 7) podejmowanie współpracy z instytucjami zarządzającymi środkami finansowymi na rzecz rozwoju infrastruktury wielskiej na terenie Gminy; 2.w zakresie gospodarki komunalnej i spraw lokalowych między innymi: 1) nadzór nad prowadzeniem spraw z zakresu gospodarki lokalami będącymi własnością Gminy, 2) prowadzenie spraw związanych z zapewnieniem należytego stanu technicznego i sanitarnego, budynków komunalnych oraz lokali komunalnych, 3) nadzór nad przygotowaniem dokumentów niezbędnych przy ustalaniu najmu lokali mieszkalnych, 4) prowadzenie całości spraw związanych ze sprzedażą lokali mieszkalnych, 5) realizacja zadań w zakresie zaopatrzenia w energię elektryczną poprzez planowanie i organizację oświetlenia miejsc publicznych dróg znajdujących się na terenie Gminy, 6) koordynowanie spraw dotyczących wodociągu, gazociągu, sieci kanalizacyjnej oraz sieci przesyłającej energię elektryczną, sieci światłowodowej, 7) wykonanie decyzji na zajęcie pasa drogowego na cele nie związane z budową, przebudową, remontem, utrzymaniem i ochroną dróg po odbiorach i przekazaniu inwestycji; 3. w zakresie gospodarki nieruchomościami: 1) prowadzenie spraw związanych gospodarowaniem nieruchomościami stanowiącymi własność Gminy m.in.: a) dotyczącymi tworzenia i gospodarowania gminnym zasobem nieruchomości, b) ustalenie sposobu i terminów zagospodarowania nieruchomościami gruntowych, c) związanych z obrotem tymi nieruchomościami, m.in. ich sprzedażą,zamianą, zrzeczeniem się, oddaniem w użytkowanie wieczyste, w najem lub dzierżawę, użyczeniem, przekazywaniem w zarząd, darowizną, d) aktualizowanie opłat rocznych z tytułu użytkowania wieczystego nieruchomości, e) naliczanie i windykacja opłat adiacenckich; 2) prowadzenie spraw z zakresu komunalizacji mienia Gminy, w tym dróg gminnych oraz regulowanie stanów prawnych – nieruchomości, a także dróg gminnych w postępowaniu administracyjnym i sądowym; 3) prowadzenie ewidencji nieruchomości ilościowej – wartościowej składników mienia komunalnego; 4) prowadzenie spraw związanych z przekształceniem prawa użytkowania wieczystego w prawo własności oraz prowadzenie rejestru decyzji wydanych w tym zakresie; 5) prowadzenie spraw związanych z naliczaniem opłat rocznych za użytkowanie wieczyste, udzielanie bonifikat oraz ustaleniem innych terminów płatności; 6) prowadzenie ewidencji wieczystych użytkowników i jej aktualizacja, 7) prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem prawa pierwokupu nieruchomości, 8) prowadzenie całości spraw, związanych z nabywaniem nieruchomości przez Gminę, 9) prowadzenie spraw związanych ze zmianą użytkowania gruntów, 10) występowanie z wnioskami do Wydziału Ksiąg Wieczystych o wpisanie Gminy Wojciechowice, jako właściciela nieruchomości, 11) przygotowywanie dokumentacji niezbędnej do podziału działek gminnych i występowanie z wnioskami o podział tych działek, 12) rozgraniczenie i scalanie nieruchomości, 13) prowadzenie dokumentacji dotyczącej świetlic wiejskich wraz z nadzorem; 14) prowadzenie całokształtu spraw związanych z nadawaniem numerów porządkowych nieruchomościom na terenie gminy, 15) prowadzenie spraw z zakresu ustawy o zagospodarowaniu wspólnot gruntowych; 4.w zakresie ochrony zabytków: 1) współpraca z Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków w zakresie zabezpieczenia i ochrony zabytków, 2) koordynowanie opracowania Gminnego Programu Opieki nad Zabytkami Gminy Wojciechowice i jego aktualizacji, 3) prowadzenie gminnej ewidencji zabytków, dóbr kultury nie wpisanych do rejestru zabytków, prowadzenie dokumentacji z zakresu opieki nad zabytkami, 4) współpraca z Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków w zakresie opieki nad zabytkami, 5) wykonanie sprawozdań w zakresie opieki nad zabytkami; 6) opieka nad cmentarzami, kwaterami i grobami wojennymi zgodnie z zawartym porozumieniem w tym zakresie z Wojewodą Świętokrzyskim oraz opieki nad pozostałymi miejscami pamięci narodowej na terenie Gminy; 5. w zakresie spraw związanych z przygotowaniem inwestycji do realizacji: 1) prowadzenie całości spraw związanych z przygotowaniem inwestycji do realizacji, 2) przygotowanie planów zadań inwestycyjnych i środków na ich realizację obejmujących m.in. budowę, modernizację obiektów i urządzeń komunalnych, 3) opracowywanie wieloletnich programów inwestycyjnych, 4) zlecanie opracowania dokumentacji projektowo – kosztorysowej, 5) nadzór nad wykonywaniem bieżących prac remontowych i konserwacyjnych budynku Urzęd ; 6. w zakresie spraw związanych z prowadzeniem inwestycji: 1) przygotowanie dokumentacji budowy i przekazanie placu budowy, 2) kontrola przebiegu robót, odbiory robót zanikających – odbiór końcowy, skompletowanie dokumentacji odbiorczej dokumentów związanych z użytkowaniem w ramach prowadzonych nadzorów na inwestycjach gminnych, 3) współpraca z inspektorami nadzoru w trakcie realizacji inwestycji, 4) prowadzenie sprawozdawczości GUS w zakresie inwestycji gminnych w uzgodnieniu z Referatem Finansowym, 5) organizowanie i udział w komisyjnych przeglądach gwarancyjnych robót, 6) opracowywanie wszelkich sprawozdań dla potrzeb Gminy i instytucji zewnętrznych, 7) pobór i zabezpieczenia wykonania należności pieniężnych gminy, do których nie stosuje się ustawy Ordynacja podatkowa w tym naliczanie i windykacja czynszu z najmu dzierżawnego, czynszu lokali komunalnych, lokali użytkowych i garaży oraz opłat za wieczyste użytkowanie, opłaty za zajęcie pasa drogowego; 7.w zakresie spraw związanych z udzielaniem zamówień publicznych, a w szczególności: 1) prowadzenie całości spraw w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego w tym: a) dokonywanie wyboru trybu udzielania zamówienia publicznego, b) merytoryczna współpraca z osobami odpowiedzialnymi za przedmiot zamówienia, c) opracowanie specyfikacji istotnych warunków zamówienia wraz z załącznikami i zatwierdzenie przez kierownika jednostki, d) przygotowanie i zamieszczenie treści ogłoszenia o zamówieniu i ogłoszenia o udzieleniu zamówienia, e) wydawania zainteresowanym wykonawcom i dostawcom specyfikacji istotnych warunków zamówienia wraz z załącznikami, f) organizowanie prac komisji przetargowych i czuwanie nad ich prawidłowym przebiegiem zgodnie z regulaminem komisji, g) przygotowanie umowy z wykonawcą, dostawca, usługodawca wyłonionym w toku postępowania o zamówienie publiczne, h) sporządzanie rocznych sprawozdań z udzielonych zamówień publicznych, i) udzielenie pomocy na rzecz gminnych jednostek organizacyjnych w zakresie organizowania przetargów, a w szczególności poprzez opracowywanie projektów dokumentów wzorcowych celem usprawnienia procedury przetargowej, j) opracowanie rocznego planu prowadzonych postępowań o udzielenie zamówień publicznych w oparciu o udzielenie zamówień publicznych, w oparciu o wstępne plany opracowane przez jednostki organizacyjne w Urzędzie; 8.w zakresie spraw planowania przestrzennego, a w szczególności: 1) prowadzenie prac związanych z opracowaniem miejscowych planów zagospodarowania Przestrzennego, 2) prowadzenie prac związanych z opracowaniem i aktualizacją stadium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego, 3) wydawanie wypisów i wyrysów z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego i studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego, 4) gromadzenie obowiązujących, uchylonych i nieobowiązujących miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, archiwizacja planów i innych materiałów, 5) ustalenie warunków zabudowy i zagospodarowania terenu po uzyskaniu uzgodnień wymaganych ustawą i przepisami szczególnymi. 6) stwierdzenie wygaśnięcia decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu w przypadkach określonych ustawą, 7) prowadzenie rejestru wydanych decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu oraz decyzji o lokalizacji inwestycji celu publicznego, 8) opiniowanie zgodności proponowanego podziału nieruchomości z ustaleniami planu zagospodarowania przestrzennego oraz zatwierdzenie projektu nieruchomości i prowadzenie rejestru wydanych decyzji w tym zakresie, 9) wyrażanie opinii i składanie wniosków oraz udostępnianie informacji przy opracowaniu studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego i miejscowych planów zagospodarowania gmin sąsiednich, 10) prowadzenie rejestru studiów uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego wraz ze zmianami oraz archiwizacja tych dokumentów, 11) wydawanie zaświadczeń o przeznaczeniu nieruchomości w miejscowym planie oraz studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego, 12) prowadzenie sprawozdawczości z zakresu planowania oraz wydanych decyzji inwestycji celu publicznego, 13) przygotowanie analiz dotyczących zasadności przystąpienia do sporządzenia planu i zgodności przewidywanych rozwiązań z ustaleniami studium; 9.w zakresie spraw związanych z drogownictwem w szczególności: 1) prowadzenie całości spraw dotyczących utrzymania dróg gminnych, 2) koordynacja działań związanych z budowa i modernizacją dróg gminnych, 3) prowadzenie rejestru i wydawanie decyzji na zajmowanie pasa drogowego dróg gminnych, 4) wydawanie zezwoleń na korzystanie z dróg gminnych w sposób szczególny, 5) wnioskowanie w sprawie zaliczenia dróg do właściwych kategorii oraz zmiany tych kwalifikacji, 6) prowadzenie ewidencji dróg gminnych, 7) współpraca w zakresie utrzymania i budowy dróg z innymi zarządami dróg, 8) opracowywanie sprawozdań z zakresu utrzymania i budowy dróg gminnych, 9) planowanie zadań z zakres utrzymania i budowy dróg gminnych, 10) dokonywania objazdów dróg zgodnie z zaleceniami Wójta oraz prowadzenie obowiązującej w tym zakresie dokumentacji, 11) nadzór nad przeprowadzaniem akcji zimowej. 10.w zakresie całości spraw związanych z organizowaniem publicznego transportu publicznego, a w szczególności: 1) badanie i analiza potrzeb przewozowych w publicznym transporcie zbiorowym na terenie Gminy, 2) określanie przystanków komunikacyjnych, których właścicielem lub zarządzającym jest jednostka samorządu terytorialnego – Gmina Wojciechowice, udostępnionych dla operatorów i przewoźników oraz warunków i zasad korzystania z tych obiektów, 3) ustalenie stawek opłat za korzystanie przez operatorów i przewoźników z przystanków komunikacyjnych, których właścicielem lub zarządzającym jest Gmina Wojciechowice udostępnionych dla wszystkich operatorów i przewoźników oraz informowaniu o stawce opłat za korzystanie z tych obiektów, 4) ustalanie zasad korzystania przez operatorów i przewoźników z przystanków komunikacyjnych, których właścicielem lub zarządzającym jest Gmina Wojciechowice, 5) zawieranie umów na korzystanie z przystanków komunikacyjnych, którym właścicielem lub zarządzającym jest Gmina Wojciechowice, 6) wydawanie zezwoleń na przewozy osób regularne i specjalne, 7) opiniowanie rozwiązań i projektów dotyczących komunikacji zbiorowej; 11.w zakresie rolnictwa i leśnictwa: 1) aktualizacja dokumentacji do spisów rolnych oraz prowadzenie spraw związanych z przeprowadzaniem tych spisów, 2) przekazywanie informacji dotyczących ochrony roślin uprawnych przed szkodnikami, chorobami i chwastami, 3) współdziałanie z samorządem rolniczym, 4) współdziałanie z administracją rządową z zakresie zwalczania chorób zakaźnych zwierząt, 5) realizacja zadań związanych ze znakowaniem obszarów dotkniętych lub zagrożonych chorobą zakaźną zwierząt, 6) prowadzenie spraw dotyczących ochrony zwierząt oraz opieki nad zwierzętami, w tym sprawozdawczości, 7) prowadzenie spraw dotyczących wykazu ras psów uznawanych za agresywne oraz warunki wydawania zezwoleń na utrzymanie psa takiej rasy, 8) wydawanie zezwoleń na uprawę maku i konopi, 9) współpraca w zakresie opracowywania dokumentacji ochrony gospodarki rolno hodowlanej, z Urzędem Stanu Cywilnego i Referatem Spraw Obywatelskich i Kadr, 10) prowadzenie spraw z zakresu łowiectwa, w tym sprawozdawczości, 11) prowadzenie należących do gminy spraw z zakresu rolnictwa i gospodarki leśnej, w tym sprawozdawczości, 12) współdziałanie z inspekcją ochrony roślin i nasiennictwa, ze służbą weterynaryjną , z instytucjami zajmującymi się doradztwem rolniczym, w tym min. z ŚODR, PIORIN, ARiMR, ARR, KOWR,MRiRW i inne. 13) wspieranie rozwoju agroturystyki, gospodarstw ekologicznych, 14) szacowanie szkód w gospodarstwach rolnych spowodowanych wystąpieniem klęsk żywiołowych; 12.w zakresie spraw wynikających z prawa wodnego m.in.: 1) współpraca ze spółkami wodnymi w zakresie konserwacji rowów i urządzeń melioracyjnych, 2) zatwierdzanie ugody w sprawach zmian stosunków wodnych na gruntach, 3) zobowiązanie do wykonania prac zabezpieczających przed naruszeniem stosunków wodnych, powodzią lub do dostarczania posiadanych materiałów, 4) prowadzenie całokształtu spraw związanych ze zbiornikami wodno – rekreacyjnymi; 13. w zakresie spraw związanych z ochrona środowiska oraz utrzymaniem czystości i porządku 1) prowadzenie i aktualizacja programu usuwania wyrobów zwierających azbest na terenie Gminy Wojciechowice w latach 2009-2032, 2) kontrola realizacji przepisów o ochronie środowiska, m.in. w zakresie gospodarki odpadami oraz gospodarki wodno – ściekowej, 3) prowadzenie spraw związanych z usuwaniem drzew i krzewów oraz wymierzanie kar pieniężnych za samowolne usuwanie drzew i krzewów, 4) nadzór nad zadrzewianiem terenów gminnych oraz pielęgnacja zieleni, 5) prowadzenie całości spraw związanych z realizacją zadań wynikających z ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, w tym nadzór nad utrzymaniem w stałej czystości i estetyce placów, chodników, placów zabaw będących w administracji Urzędu, 6) wydawanie decyzji środowiskowych; 7) opiniowanie sposobów wykorzystania środków na cele związane z ochroną środowiska i gospodarką wodną; 8) prowadzenie spraw związanych z ochroną przyrody, 9) prowadzenie ewidencji pomników przyrody; 14. realizacja zadań z zakresu funduszu sołeckiego; 15. udzielanie pierwszej pomocy w nagłych wypadkach; 16.wykonywanie lub uczestniczenie w wykonaniu zadań będących w kompetencji referatu, a wynikających z ustawy o powszechnym obowiązku obrony RP i przepisów wykonawczych wydanych na jej podstawie oraz z innych ustaw szczególnych i opracowanych planów.
| |
![]() ![]() |