Informacja dot. wniosków o usunięcie azbestu
NABÓR DO 24 CZERWCA 2013 !!!
Informujemy, że do dnia 24 czerwca 2013r. można składać wnioski o przyznanie w 2013 r. dofinansowania kosztów inwestycji z zakresu ochrony środowiska, polegającej na usuwaniu wyrobów lub odpadów zawierających azbest z terenu Gminy Wojciechowice.
Wysokość dofinansowania wynosi 100 % nakładów inwestycyjnych.
Dofinansowanie na usuwanie wyrobów zawierających azbest będących elementami obiektów budowlanych , poprzez ich demontaż, transport i unieszkodliwienie mogą otrzymać :
1) podmioty niezaliczone do sektora finansów publicznych, w szczególności osoby fizyczne
2) jednostki sektora finansów publicznych będące gminnymi osobami prawnymi.
Niezależnie, osoby fizyczne mogą otrzymać dofinansowanie na usuwanie odpadów zawierających azbest pochodzących ze zdemontowanych z budynków mieszkalnych lub gospodarczych i magazynowych na terenie nieruchomości w wysokości do 0,35 zł za 1kg odpadów zawierających azbest oraz za demontaż, transport i składowanie odpadów zawierających azbest w wysokości 2 000 zł.
Wszystkie wymienione wyżej podmioty mogą uzyskać dofinansowanie przy spełnieniu łącznie następujących warunków :
1) zamieszkują na terenie Gminy Wojciechowice, a w przypadku jednostek sektora finansów publicznych są gminnymi osobami prawnymi, mają siedzibę na terenie Gminy Wojciechowice;
2) posiadają tytuł prawny do nieruchomości, w której zamierzają realizować inwestycje objęte dofinansowaniem,
3) złożą Wójtowi Gminy Wojciechowice wniosek o przyznanie dofinansowania wraz z wymaganymi dokumentami,
4) zrealizują w tej nieruchomości inwestycję zgodnie z przyznanym dofinansowaniem.
Przyznanie dofinansowania następuje w formie umowy, pod warunkiem, że zlecenie wykonania całości prac usuwania wyrobów lub odpadów z azbestem zostanie zlecone podmiotowi, którego Gmina wybierze w trybie ustawy Prawo zamówień publicznych.
Wójt
Pliki do pobrania:
![]() ![]() |